Передплата на "Пирятинські вісті" продовжується!
 
Пошук по сайту

Меню

Останні новини

Коментарі

Вкажіть, будь-ласка, відповідно до яких Правил благоустрою (номер, дата) і яку д...

Есть у каждой женщины
Памятная дата —
В этот день ты сыну
Ж...

можно детали? Если удобно обратитесь по номеру 0662364128

Уважаемые, коммунальщики! У Вас будни, а нам каждый день праздник! Употребляя в ...

це завдяки мало розумному крадію вдалося закрити справу! інакше кажучи ні на що ...

Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Шлях до успішної громади – спільна та напружена робота


Тетяна ЧАЙКА, секретар міської ради:
- Перший рік роботи об’єднаної територіальної громади був надзвичайно складним. Передусім, причиною цього є недосконалість законодавчої бази, на основі якої ми працюємо після утворення ОТГ. Приміром, коли Польща планувала йти шляхом реформ, то там спочатку було прийнято кілька десятків законів, які регламентували роботу новоутворень, що виникли після реформування. В Україні все відбулося дещо іншим чином. Фактично ми маємо Закон про добровільне об’єднання громад, Бюджетний та Податковий кодекси, які регламентують діяльність новостворених ОТГ. Але, на жаль, вони не дають відповідей на ті запитанні і виклики, з якими ми стикаємося в роботі.
Я пригадую грудень минулого року, коли в Києві проходила робоча нарада керівників всіх об’єднаних територіальних громад. На тому «поважному» зібранні виступав віце-прем’єр-міністр України з питань регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко, виступали представники профільного комітету Верховної Ради України, міністерств. На їх адресу прозвучало більше запитань від керівників новостворених ОТГ, ніж вони змогли дати відповідей! Адже коли люди почали працювати в нових умовах, кожен день приносив якесь нове запитання.
Наведу такий приклад: ми двічі приймали рішення про припинення Олександрівської сільської ради, яка увійшла до складу ОТГ. Керуючись законодавством, прописали у рішенні, що сільська рада припиняється шляхом ліквідації. Згодом з’ясувалося, що треба було вказати, що вона припиняється шляхом приєднання до іншої громади. Тому на іншій сесії мусили вносити зміни до вже прийнятого рішення. На таких прикладах стає зрозуміло, що недосконалість законодавчої бази створює безліч труднощів. І таких прикладів можна навести ще не один.
Та, незважаючи на всі ці труднощі, ми активно працювали протягом року. На сьогоднішній день вже відбулося 17 сесій міської ради, а якщо врахувати, що кілька з них мали не по одному пленарному засіданню, то на сесії ми збиралися понад 20 разів. Іноді проводили по дві сесії за тиждень. Особливо напруженим у цьому плані був грудень минулого року та січень 2016. Це був період, коли районна рада передавала нам заклади освіти, культури. Аби вчасно їх прийняти, оформити людей на роботу, ми працювали і у вихідні, і у свята, щоб після Нового року люди вийшли на роботу і своєчасно отримали зарплату, щоб під час зимових канікул діти могли взяти участь в обласних олімпіадах, змаганнях. Ми не могли собі дозволити паралізувати роботу в першу чергу шкіл.
Варто зазначити, що на сьогодні повноваження, які отримала ОТГ, виконуються не в повному обсязі. Це пояснюється цілим рядом як об’єктивних, так і суб’єктивних причин. Приміром, при реформуванні медичної галузі на первинну і вторинну ланки районною радою не був проведений розподіл майна, а відтак державну субвенцію місцевим бюджетам на утримання медичних закладів міська рада у повному обсязі передає районному бюджету. Крім того, має місце нерозуміння з боку районної ради, через що ряд об’єктів соціального призначення, які знаходяться в місті, не передаються міській ОТГ.
Лише зараз райрада усвідомила, що ці об’єкти треба передавати, адже реформа – невідворотна. Зараз, наскільки мені відомо, районна рада розпочала процес розмежування галузі первинної та вторинної ланок медичної допомоги з тим, щоб потім передати первинну ланку у власність ОТГ. Тоді ми зможемо у більш повному обсязі виконувати повноваження, покладені на нас реформою місцевого самоврядування.
Якщо повернутися до тих труднощів, з якими ми стикалися, згадаймо про ситуацію, що складалася свого часу навколо терцентру, коли під дверима міської ради збиралися люди, яких налаштували на те, що Пирятинська міська рада хоче відібрати у закладу будівлю, ліквідувати відділення, позбавити людей роботи, а споживачів – послуг. Але для того, щоб рухатися вперед, треба сідати за стіл переговорів, шукати компроміси, шляхи виходу із ситуації. Так ми тоді і вчинили: попрацювали спільно із керівництвом районної ради, головами постійних комісій міської та районної рад. Нам вдалося дійти згоди, поділити власність, міська влада ввійшла до складу співзасновників терцентру, разом був призначений керівник закладу. Іншими словами – все можна узгодити. Треба лише мати для цього добру волю і бажання йти в ногу з часом, чітко усвідомлювати, що не в протистоянні, а саме в співпраці – наш шлях і наше майбутнє.
Протягом року міській раді вдалося успішно реалізувати Програму соціально-економічного розвитку Пирятинської міської об’єднаної територіальної програми на 2016 рік, вирішити низку проблем у галузі будівництва та утримання об’єктів житлово-комунального господарства і соціальної сфери. Здійснено капітальний ремонт покрівлі у головному корпусі міської школи №4, і, попри всі труднощі і негаразди, які виникали в ході виконання робіт, 1 вересня тут розпочався навчальний процес. Крім покрівлі, в школі замінено частину вікон, здійснено промивку та ремонт системи опалення, проведено асфальтування території, розроблено проектно-кошторисну документацію по реконструкції системи водовідведення. Для створення належних умов для навчання і розвитку юних пирятинців у міських школах №6 та №1 побудовано основи під сучасні спортмайданчики, які навесні 2017 року будуть облаштовані штучним покриттям, проведено капітальний ремонт ДЮСШ, розпочато реконструкцію басейну в ліцеї. На відновлення першої черги цього об’єкта із держбюджету отримано субвенцію в сумі півтора мільйона гривень.
Протягом літа проведено капітальний ремонт дорожнього покриття вул. Герасименка, частини Успенської (від вул. Архітектора Хітріна до Абаканської), Архітектора Хітріна. Здійснено капітальні ремонти покрівель 4-х багатоквартирних будинків. Проведено реконструкцію вуличного освітлення в Олександрівці та Верхоярівці. Будується водопровідна мережа у с. Заріччя і Голобородька. У розпалі - роботи з реконструкції частини колишнього гуртожитку УТОСу, де буде облаштовано міський Центр надання адміністративних послуг. Нагадаємо, що цей проект – продовження успішної співпраці міської ради з німецькими партнерами проекту GIZ „Реформа управління на сході України“ та Мінрегіонбудом. На його реалізацію міській ОТГ нашими партнерами виділено кошти в сумі близько 50-ти тисяч євро.
Звичайно, людям хочеться, щоб все робилося набагато швидше. Нещодавно до нас звернулася жінка з претензією, мовляв, у одній зі шкіл немає достойного спортзалу, немає умов для занять спортом. Але ж так було і до цього – рік, два, п’ять років тому… Ці проблеми ми знаємо і будемо вирішувати. Але зробити всі і відразу – не виходить. Давайте пригадаємо, в якому стані були міські дитсадки у 2010 році… Міській владі знадобилося більш ніж 5 років для того, аби привести їх у той стан, в якому вони зараз. Цього року в останньому із дитсадків – «Берізці» проведено масштабний ремонт, відкрито нову групу. В якому стані прийшли до нас школи? Я не говорю про досягнення наших вчителів, учнів. Я кажу про ту матеріально-технічну базу, яка потребує значних капіталовкладень. Не можна всього осягнути відразу. Нашій громаді треба набратися терпіння: пройде певний проміжок часу і зміни в нашому житті стануть явними – треба трішечки потерпіти. Треба бути не тільки спостерігачами за цим процесом, а засукувати рукава і працювати всім разом, бо не може кілька людей зробити те, що під силу зробити цілій громаді.
Цього року ми запроваджуємо громадський бюджет об’єднаної територіальної громади. Це та частка бюджету ОТГ, яка в наступному році буде виділена на реалізацію авторських проектів, які надійдуть нам від представників громади. Бюджет проекту - 200 тис. грн. Ми довго працювали над затвердженням положення про громадський бюджет, робоча група збиралася багато разів перед тим, як остаточно підготувати документ. Розуміємо, що в процесі роботи можуть виникнути певні зауваження, ми вноситимемо зміни, коригуватимемо якісь моменти.
Пирятинська ОТГ – фактично учасник пілотного проекту, який проводиться в Україні з того часу, коли утворилися 159 об’єднаних громад. Вони стали першопроходцями на тому шляху, котрим сьогодні вже можуть іти ті громади, які об’єдналися пізніше. Тому, хто йде в авангарді, завжди складно. І, напевно, для того, щоб полегшити життя тим, хто йтиме за нами, цілий ряд ОТГ, в тому числі й Пирятинська, виступили з ініціативою утворення Асоціації об’єднаних територіальних громад. Минулої суботи відбулися установчі збори асоціації, був обраний її голова. Ця Асоціація покликана захищати, відстоювати інтереси ОТГ на законодавчому рівні, так як зараз це робить асоціація міст України та Асоціація малих міст України.
Я взагалі – великий оптиміст. І я дуже задоволена тими процесами, які відбуваються зараз у Пирятинській об’єднаній територіальній громаді. Я була депутатом міськради минулого скликання і хочу відзначити, що всю минулу каденцію ми жили передчуттям тих змін, які відбуваються зараз, передчуттям реформи. Ми готувалися морально до цього, вивчали досвід західноєвропейських країн, які пройшли наш шлях раніше. І навіть коли нам зараз надзвичайно складно працювати, вся міська рада – це колектив оптимістів і однодумців, які готові змінюватися, навчатися, працювати, щоб досягати більш вагомих результатів, працювати ефективніше і робити кращим та комфортнішим життя нашої громади.

Джерело:

Поділитися:

Категорія: Пирятинські вісті | Додав: Ред (02.12.2016) | Автор:

Переглядів: 78 | Коментарі: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |

Всього коментарів: 0

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
 
Розробка дизайна — СтудіяWebus